Ha eljött a méregtelenítés ideje…

Manapság nagy népszerűségnek örvendenek a méregtelenítő kúrák, melyek kedvező hatásaként a toxikus anyagok nagy része eltávozik a szervezetünkből, ezáltal testileg és lelkileg frissebbek, energikusabbak leszünk.

Mindenkinél mást és mást jelent egy ilyen kúra, hiszen maga az időtartama is eltérő lehet. Sokan egy egynapos méregtelenítést tartanak, de vannak, akik akár több mint egy hétig tisztítják szervezetüket. Egy ilyen időszak mindenféleképpen jótékony hatással van a testre, hiszen emésztőrendszerünket nap, mint nap megterheljük nem minden esetben egészséges ételkészítményekkel, így esélyt adunk arra, hogy javarészt kitisztuljanak szervezetünkből ezek az anyagok.

A legfontosabb, hogy ezen a napon vagy napokon legalább 2 liter folyadékot igyunk, mely állhat tisztított ivóvízből, ásványvízből, méregtelenítő teákból (például: csipkebogyó, zöld tea, csalántea), illetve (lehetőleg sajátkészítésű) gyümölcs- és zöldséglevekből, hiszen végső soron ezek által fognak eltávozni a felesleges anyagok testünkből. A cukros, alkoholos és magas koffeintartalmú italokat teljes mértékben mellőzni kell. Mindenféleképpen muszáj megmozgatni magunkat, hogy bőrön keresztül is kiizzadjuk a méreganyagokat. A legideálisabb ilyen esetben a futás, azonban aki nem sportol rendszeresen, annak ajánlott előtte egy alapos bemelegítés, majd a pár perces intenzív mozgás után levezetésként nyújtás. A futást se rögtön hagyjuk abba, és terüljünk el a földön levegő után kapkodva, hanem fokozatosan lassuljunk le erőltetett menetű sétából, majd csak akkor álljunk meg teljesen, ha úgy érezzük légzésünk is megnyugodott.

Ha van rá lehetőségünk, menjünk el szaunázni is, de a fokozott izzadás miatt ügyeljünk a folyadék pótlására. Próbáljunk meg ezen a napon sok időt tölteni a tiszta levegőn, távolabb a településtől, például sűrűn fás parkokban, ligetekben, vagy erdőkben. Hasi légző gyakorlatokkal is javíthatjuk az anyagcserénket, ezért nem árt elsajátítani. Nem csak méregtelenítéskor jöhet jól, hanem például ülő munka végzésekor is felfrissíthetjük vele szervezetünket. Lényege, hogy a levegőt sokkal mélyebbre vesszük, mint általában, és nem a vállunk emelkedik, hanem az alhasunk területén körben (a hátunk is).

Ha elsőre nem megy, akkor ellenőrzésként odatehetjük a kezünket, és ez által könnyebben tudjuk odakoncentrálni a levegőt. A kúra idejére el kell felejtetnünk a húsokat, húskészítményeket. Friss gyümölccsel vagy zöldséggel csillapítsuk éhségünket, esetleg teljes kiőrlésű gabonából készült kenyérrel kiegészítve. A tejtermékeket is mellőzük.

Mikor végezzük el a méregtelenítő kúrát?

A méregtelenítés idejét általában tavaszra vagy őszre szokták tenni, esetleg közvetlenül a téli ünnepek utánra, amikor nem mindig sikerült követni a mértékletesség elvét. Általában félévente vagy évente tanácsos elvégezni egy ilyen kúrát, természetesen nem napra pontosan, hanem amikor szükségét érezzük egy eredményes megtisztulásnak. Akinek valamiféle tartós betegsége van, az feltétlenül kérje ki előtte háziorvosa, egy dietetikus vagy egy egyéb szakember véleményét. Fontos, hogy ne vágjunk bele csak úgy fejvesztve, mert akár rosszul is végződhet.

Milyen jótékony hatásai vannak a méregtelenítésnek?

Ha a kúrát sikeresen elvégeztük, akkor frissebbnek, élénkebbnek érezzük magunkat majd tőle. Néha egy pár perc intenzívebb mozgás alkalmazása sokat segíthet abban, hogy testileg és szellemileg a legtöbbet tudjuk kihozni önmagunkból. A tudatosabb folyadékfogyasztás vagy a légző gyakorlat  alkalmazása által pedig több sikerélménnyel lehetünk gazdagabbak.

Megosztás: Share on FacebookPin on PinterestShare on Google+Email this to someonePrint this page

Szólj hozzá!