Ezeket fogyaszd, ha teherbe szeretnél esni!

Eljön a nők életében az a pont, amikor 28 nap után nem a vérzést várják, hanem a pozitív tesztet. Ha eldöntöttétek, hogy babát szeretnétek, akkor vess be minden trükköt. Tudtad, hogy léteznek teherbeesést segítő ételek?

Az ételek működése

A teherbeesést, termékenységet rengeteg dolog befolyásolja. A stresszes, drasztikusan fogyókúrázó nőknek általában nehezebben szokott összejönni a baba. Ez azt mutatja, hogy a peteérésben nagy szerepe van az egészséges étrendnek, a tápanyagok bevitele pedig a hormonszintet is befolyásolhatja. Léteznek olyan zöldségek és tejtermékek, amelyek fitoösztrogént tartalmaznak, melyek fogyasztása növeli az ösztrogén szintet. Ez a fogamzáshoz elengedhetetlen női hormon. Nagyon fontos figyelni, hogy a tápanyagokat napi szinten biztosítsd. Fogyassz sok rostot, de ne terheld le túlságosan a szervezetedet. Kerülnöd kell a tartósítószerekkel, adalékanyagokkal teli ételeket, mert a lerakódó méreganyagok megnehezíthetik a teherbeesést. A fogamzást segítő étrend nem sokban tér el a mindennapokra ajánlott táplálkozástól, de ha babát szeretnél, akkor néhány ételből alaposan be kell spájzolnod.

Fokhagyma

A fokhagyma a legjobb természetes antibiotikum és gyulladáscsökkentő, ráadásul a fogamzást is segíti. Nagyon magas a fitoösztrogén tartalma, ezért ha nem elég magas az ösztrogénszinted fogyassz sok fokhagymát. Ez a jelenség elő fordulhat dohányzó nőknél, akik csak a terhesség idejére teszik le a cigarettát, vagy ha már egy ideje leszoktak, de korábban erősen dohányoztak.

Olajos magvak

A csonthéjas gyümölcsök és magvak rengeteg vitamint és nyomelemet tartalmaznak. Tele vannak kalciummal, magnéziummal és cinkkel. Ezek rendkívül fontosak a fogamzás előtt és után is. A rostokban gazdag magvak biztosítják az emésztőrendszer megfelelő működését, béltisztító hatásuknak köszönhetően pedig könnyen megszabadítják a szervezetet a méreganyagoktól. Az olajos magvakat tekinthetjük egyfajta afrodiziákumnak, hiszen jótékony hatással vannak a vágyra is, ami valljuk be, nem jön rosszul, ha babát szeretnél. Ezek a magvak nyersen fogyasztva fejtik ki leginkább hatásukat. Salátába keverve, de akár magában is eheted, a lényeg, hogy naponta vigyél be legalább egy marék olajos magvat a szervezetedbe. A fogamzás segítésén kívül egyébként a bőrt is szebbé varázsolja.

Növényi csírák

Az E-vitamint termékenységi vitaminként tartják számon. Tudósok megállapították, hogy az állatok képtelenek szaporodni a megfelelő mennyiségű vitamin hiányában. E-vitaminban gazdag a búza, de kutatások kimutatták, hogy a növekedésben lévő növényekben sokkal nagyobb mennyiségben van jelen, ezért kell csírákat fogyasztani.

Hal

A halak omega-3 zsírsava nem csak a szív-és érrendszeri betegségek megelőzésében hatásos, de rendkívül jó termékenységfokozók is. A telítetlen zsírsavak hiánya csökkenti méhen belüli véráramlást, ez pedig meddőséghez vezethet. Az omega-3 és omega-6 zsírsavak megfelelő egyensúlyának köszönhetően azonban nem lesz probléma a véráramlással és a fogantatással. Omega-6 lényegében majdnem minden táplálékban megtalálható, ezért az omega-3utánpótlásáról kell gondoskodni. Természetes formában leginkább a halakban és tengeri herkentyűkben vannak jelen. A kagylót kerüld, mert az első tíz hétben -amikor még nem vagy tisztában, azzal hogy terhes vagy. Kockázatos ezek fogyasztása.

Értékelje ezt a cikket!
Összesen: 0 Átlag: 0
Megosztás: Share on FacebookPin on PinterestShare on Google+Email this to someonePrint this page

Szólj hozzá!