Ne stresszelj!

A feszültség érzésével már mindenki találkozott élete során legalább egyszer. Vannak azonban olyanok is, akik az  átlagnál hajlamosabbak a stresszre, mely következtében különféle betegségek is kialakulhatnak. A következő sorokban olyan természetes módokat árulunk el, amelyekkel hatékonyan küzdheted le a gondokat.

Stresszes embereknek kiemelten fontos a megfelelő víz-bevitel. Az éltető folyadék kívülről és belülről is pozitívan hat. A napi norma betartása-azaz minimum 2 liter fogyasztása- erősen ajánlott. Munkából hazaesve pedig kifejezetten kellemes elmerülni egy kád vízben, vagy egy forró zuhanyt venni.

A zene pozitív hatása

Úgy tűnhet, hogy jelentéktelen, mégis kutatások által bebizonyított tény, hogy a kedvenc zenéink segítenek az ellazulásban. Teljesen mindegy, hogy milyen stílusú zenéket szeretünk, a lényeg, hogy belőlünk pozitív érzéseket váltson ki. Lehet szó kemény rockról, vagy andalító klasszikusokról, rövid időn belül érezhetjük áldásos, nyugtató hatását.

Testmozgás

A fizikai terhelés sokszor pozitívan hat az agyi problémákra. Mivel a stressz az elmében születik meg, a rendszeres testmozgás segíthet kiüríteni a negatív gondolatokat. Teljesen mindegy milyen sportot, vagy mozgásformát űzünk, elmehetünk biciklitúrára, de ha csak nyújtózunk egy nagyot -mialatt elengedjük a rosszat- az is elegendő.

A legkönnyebben kivitelezhető módszer a stressz gyors elűzésére, ha odafigyelünk a légzésünkre. Feszült helyzetben érdemes tudatosan lassítani, mélyíteni a levegővételeket, hiszen ezáltal a test és az agy zaklatottságát is mérsékelni tudjuk.

Amikor stresszesek vagyunk nagyon nehéz pozitívan vélekedni a dolgokról, mégis meg kell próbálni. Nem biztos, hogy egyből sikerülni fog akkor is jóra gondolni, amikor minden összedőlni látszik, de idővel a feszültség labdába sem rúghat majd.

Értékelje ezt a cikket!
Összesen: 1 Átlag: 5
Megosztás: Share on FacebookPin on PinterestShare on Google+Email this to someonePrint this page

Szólj hozzá!