Ne viselj mindennap magassarkút!

Bár a tűsarkú cipők nagyon szépek és a férfiak is kedvelik, mégis kényelmetlenek és viselésük számos egészségügyi rizikófaktort rejteget. Ha csupán alkalmanként vesszük fel kedvenc magassarkú lábbelinket, nincs ok aggodalomra. Lássuk, milyen gondok jelentkezhetnek rendszeres viselésük mellett.

Azok a nők, akik mindennap magassarkúban vannak, másképpen járnak, mint azok a nők, akik inkább kényelmes viseletben „rohangálnak” egész nap. A magas saroktól az inak és izmok megváltoznak, a sarkak folytonosan meg vannak emelve, ezért az Achilles-ín megrövidül, ezáltal a vádli kapja a nagyobb terhelést. Normális esetben járás közben az ínszalag folyamatos megnyúlása és rövidülése könnyíti a vádli izmainak működését.

A magas sarok fura, imbolygó járást eredményez. Az egyensúly megtartása sokkal nehezebb, ebből kifolyólag ráléphetünk kisebb kavicsokra, kövekre, ami miatt könnyen el is eshetünk.

Minél magasabb egy cipő sarka és minél többet van a lábunkon, annál nagyobb az esélye a láb egészségügyi romlásának. Számomra például érthetetlen, hogy miért kell tűsarkúban futni, de aki ezt teszi, könnyedén eltörheti a bokáját. A magassarkú cipőben való állás nagyon természetellenes állást eredményez. A terhelés a derékra, a csigolyákra és különböző ízületekre kerül, ezáltal felgyorsul a porckopás. Ez a folyamat azért veszélyes, mert általában semmiféle fájdalommal nem jár. Ha a porc egyenetlenül kopik, akkor az alatta lévő csontok deformálódnak és a széleiken kinövések alakulnak ki. Az érintett ízület néha begyulladhat, a kopás felgyorsul, ami viszont már éles fájdalommal jár.

Mit lehet tenni porckopás ellen?

Az első és legfontosabb dolog, hogy szekrényünkben egyaránt legyenek magas-és lapos talpú cipők, így nem lesz kötelező mindennap magas sarkakon topogni. Ha ülőmunkát végzünk, érdemes levenni a cipőt, így a nap legnagyobb részében tehermentesíteni tudjuk a porcokat, inakat, ízületeket, izmokat. Amennyiben van egy pár plusz kiló rajtunk, szabaduljunk meg tőlük. A nagy testsúly nehezíti az ízületek dolgát és még jobban felgyorsítja a porckopást. A különböző étrend kiegészítők pótolják a szervezetből hiányzó fontos anyagokat. Nem szabad elhanyagolni a gyulladások kezelését. Minden esetben meg kell róla győződni, hogy a probléma megszűnt és csak az után szabad ismét magassarkúba bújni.

Értékelje ezt a cikket!
Összesen: 1 Átlag: 5
Megosztás: Share on FacebookPin on PinterestShare on Google+Email this to someonePrint this page

Szólj hozzá!