Vitaminok bevitele menstruáció alatt

Pubertás kortól egészen a menopauzáig a nők életének szerves résztvevője a menstruáció. Minden hónapban eljön az a pár nap, amikor kicsit sebezhetőbbek, érzékenyebbek vagyunk. Ezekben a napokban fokozottan ügyelni kell a vitamin- és ásványi anyag bevitelre.

Nem csak a közérzeted fog javulni, de a vérzés is könnyebb lefolyású lesz, és nem utolsósorban a hormonháztartásodnak is jót tesznek a vitaminok. A nők többségét a rossz közérzet és a görcsök viselik meg a legjobban. A méhösszehúzódásokat egy hormon, a prosztaglandin idézi elő, amit az E-vitamin tud kordában tartani. A leginkább csonthéjasokban és teljes kiőrlésű magvakban előforduló vitamin csökkenti a kínzó mellfájdalmakat is. Rossz közérzet, ingerlékenység kialakulhat kalcium hiány miatt, ezért fogyassz sok tejterméket és magvakat. Az ajánlott napi mennyiség 1000 mg, ami elég soknak számít, ezért a felszívódás megsegítésére kombináld D-vitaminnal a kalciumot.

B6 vitamin

A rendszertelen és erős vérzés megkeserítheti az életedet, de B6-vitamin bevitelével jelentős mértékben javíthatsz a helyzeten. 100 mg feletti adag már káros hatású lehet, ezért ügyelj rá, hogy ennél kevesebbet juttass naponta a szervezetedbe. Természetes módon könnyen hozzá lehet jutni ehhez a vitaminhoz, ezért fogyassz sok halat, banánt és májat. A máj egyébként a vashiányt is kezelni tudja.

Magnézium

Nagyon sokan vannak, akiknek a menstruáció sokkal durvább, erősebb lefolyású, mint az átlag nőknél. Őket gyakran kínozza migrénes fejfájás és hányinger is. Ha téged is kínoznak ezek a mellékhatások, a B6-vitamin mellett fogyassz magnéziumot is, ami segíteni fog a rossz közérzeteden is. Természetes módon a legkönnyebben barna rizzsel és tejtermékekkel viheted be a szervezetedbe ezeket az anyagokat. Az ajánlott napi mennyiség csupán 200 mg.

Ezekben a napokban a fájdalmak és a kellemetlenség mellett, pattanások is csúfíthatják az arcodat, ami úgy gondolom, hogy csak hab a tortán. Ennek elkerülése érdekében ügyelj a cink-bevitelre, hiszen ez az anyag korlátozza a mitesszerek kialakulásáért felelős hormonokat. Természetes formában a zöld színű zöldségekben, káposztában található meg leginkább. Az ajánlott napi mennyiség nagyjából 12-15 mg.

PMS

A pre-menstruációs szindróma csökkentése is lehetséges bizonyos vitaminokkal, de először tisztázzuk, hogy mit is jelent ez a fogalom. A PMS a menstruációt megelőző napokban jelentkezik, amelynek tünetei a következők. Feszültség, ingerlékenység, sóvárgás az édes, majd a sós ételek után, kedvtelenség, víztartási zavarok, ami következtében kissé puffadtnak érezheted magad, a melleid feszülnek. Csökkentheted ezeket a tüneteket, vagy akár teljesen ki is küszöbölheted néhány dolog betartásával. Fontos, hogy naponta pótold a B6- és a C-vitamint a szervezetedben. Ne dohányozz, kerüld a magas szénhidrát tartalmú ételeket és ne fogyassz temérdek mennyiségű édességet, még akkor se ha kínzó vágyat érzel egy tábla csoki befalására.

Értékelje ezt a cikket!
Összesen: 1 Átlag: 5
Megosztás: Share on FacebookPin on PinterestShare on Google+Email this to someonePrint this page

Szólj hozzá!