Ételek, melyektől megfájdulhat a fejed

Ahogy azt már korábbi bejegyzéseinkben is szóvá tettük, nem minden (egyébként egészséges) étel hat kedvezően mindenkire. Nem „csupán” az ételallergia fogalomkörére gondolunk itt, hanem konkrétan arra, hogy a kínzó fejfájások hátterében bizonyos élelmiszerek állhatnak. Ebben a kis irományban most ezeket fogjuk ismertetni.

 Alkohol

Az alkoholos italokról sokan sok mindent mondanak. A vörösbor például a népi hiedelmek szerint segít helyrehozni a vashiányt, illetve megelőzi annak kialakulását, azonban kismértékű fogyasztása is fejfájáshoz vezet. Ugyanilyen ital a sör is, melynek ugyancsak ismert néhány szervezetre gyakorolt jótékony hatása, ám ennek ivásától is megfájdulhat a fejünk. Fejfájásra hajlamos egyének tehát inkább maradjanak a gyógyteánál és a víznél a folyadékbevitel tekintetében.

Kis mennyiségben a sajt is hasznos táplálék lehet a szervezet számára, ám bizonyos fajtáinak evésétől sajnos fájhat a fejünk. Általában a több ideig érlelt típusai, mint például a márványsajt sorolható ide. Érdemes kerülni továbbá a magas zsírtartalmú tejtermékeket is: tejfölt, túrót, joghurtot.

Tiramin

A következő elhanyagolandó ételek csoportját a tiramint tartalmazó élelmiszerek alkotják. A tiramin egy amin típusú vegyület, amely a különféle élelmiszerekben nagy mennyiségben megtalálható tirozin nevű aminosavból keletkezik. Ilyen például: a csokoládé, a pácolt/füstölt/erjesztett húsok (hal, baromfi, marha), a sertéshús, a szója szósz, a savanyú káposzta, a babfélék, az avokádó, a banán, az ananász, a padlizsán, a füge, a szilva, a málna, a mogyoró, a kókusz és az élesztő. Hosszú a lista, de az biztos mindenkinek rögtön szemet szúr, hogy bizony gyümölcsök is vannak közöttük. Az ezekben található vitaminokat, ásványi anyagokat természetesen másból is pótolni tudjuk, de azért talán nehézkesebb lemondani róluk. Az viszont megkérdőjelezhetetlen, hogy a húskészítményeket (pl. felvágottak, halkonzervek) bizony el kell kerülni.

Édesítőszer

A mesterséges adalékanyagoktól szintén megfájdulhat a fejünk. Az aszpartám nevezetű édesítőszer és a nátrium glutamát nevű ízfokozó a leginkább kihangsúlyozandók közülük. A fejfájásra hajlamos egyének ezeket teljesen iktassák ki étrendjükből.

Hogy a helyzet ne legyen könnyű, természetesen mindenkinél eltér, hogy mely ételek idézik elő inkább a fejfájást. A cikk elolvasása után valószínűleg már fel is ismertük azokat, amelyek esetünkben nagy valószínűséggel összefüggésbe hozhatóak vele. Némelyik élelmiszerről lehet, hogy nehezen mondunk le, de talán még mindig egyszerűbb az önmegtartóztatás, mint a kínzó fejfájással való küzdelem.

Értékelje ezt a cikket!
Összesen: 1 Átlag: 5
Megosztás: Share on FacebookPin on PinterestShare on Google+Email this to someonePrint this page

Szólj hozzá!