A 7 legegészségesebb reggeli

Bizonyára mindenki ismeri azt a mondást, hogy: „A reggeli a nap legfontosabb étkezése.” Épp ezért nem mindegy, hogy milyen ételeket fogyasztunk a nap elején. Mostani cikkünkből megtudhatjátok, hogy mely ételek a legegészségesebbek.

Tojás

A tojás értékes fehérjéket, zsírokat, vitaminokat és lecitint tartalmaz. Remek reggeli alapanyag bármilyen formában. Szénhidrátban és C-vitaminban viszont nem túl gazdag.

Túró és gyümölcs

A túró nagyon jó kalciumforrás, ez az anyag rendkívül fontos a csontok és a vázizmok egészségéhez. A B-vitamin segít abban, hogy a tápanyagokból energiát nyerjen ki a szervezet, ne pedig elraktározza azokat. Egy kevés gyümölccsel kombinálva a vitaminpótlásról is gondoskodhatsz.

Bogyós gyümölcsök

Kiemelkedő ezen gyümölcsök antioxidáns-tartalma, ami rendkívül jó hatással van a sejtekre és megóvja a szervezetet a káros anyagoktól. A kissé savanyú ízű gyümölcsök azonban ennél is hatékonyabbak, fruktóztartalmuk segít megfelelő szinten tartani a vércukrot, és megfelelő mennyiségű szénhidrátot biztosít az agy működéséhez.

Teljes kiőrlésű kenyér

Ha már évek óta szendvicset eszel reggelire, akkor válassz alapnak teljes kiőrlésű kenyeret. Remekül beiktatható a diétázó emberek étrendjébe is alacsony glikémiás indexe miatt. Törekedj arra, hogy zöldségekkel töltsd meg a szendvicsedet, ezzel könnyedén beindíthatod az anyagcserédet.

Gyümölcsturmix

A tejes összetételű reggeli nem számít diétás tápláléknak, viszont nagyon jól indítja a napot egy tejes-gyümölcsös turmix. Lényegében bármilyen gyümölcsből lehet turmixot készíteni.

Gyümölcssaláta

Rostban gazdag és vitamindús. Ha ilyen reggelire vágysz válogass össze friss gyümölcsöket és készíts belőle gyümölcssalátát. A téli szezonban a narancs, a kivi és a banán elengedhetetlen alkotóelemei egy ízletes salátának.

Gabonafélék

Alacsony zsírtartalmú tej és egy kevés cukrozatlan gabonapehely. Mi sem indíthatná jobban a napodat, mint egy ilyen összetevőkből álló reggeli? Rosttartalma miatt serkenti az emésztést, ráadásul a zabkása és a különféle gabonafélék miatt délig meg sem fogsz éhezni.

Értékelje ezt a cikket!
Összesen: 1 Átlag: 5
Megosztás: Share on FacebookPin on PinterestShare on Google+Email this to someonePrint this page

Szólj hozzá!