Hátfájás megszüntetése

A hátfájás sok ember életében jelen van, hiszen legtöbben napi 8, vagy több órán át mozdulatlanul ülnek egy irodában a számítógép előtt. A legtöbb esetben ez az életmód váltja ki a fájdalmakat, aktuális cikkünkben a hátfájás megszüntetésével foglalkozunk.

A gerincfájdalmak az élet bármely szakaszában felléphetnek nemtől függetlenül. Óvatos becslések alapján elmondható, hogy ezen fájdalmak zöme izom-, ín- és ízületi problémák miatt jelentkeznek, mely sok esetben az alsó háti szakasz gyengeségével jár. A fájdalom ezen kívül érinthet más gerincszakaszokat is, valamint kisugározhat a végtagokba, lábujjakba is.

A gerincfájdalmakat két csoportba oszthatjuk: akut, vagy krónikus. A szövetek károsodásának mértékétől és a fájdalmat okozó problémától függően. Az akut fájdalom hirtelen, egyik pillanatról a másikra lép fel, és sok esetben súlyos sérülést vagy szövetkárosodást követ. Ez a szerencsésebb eset, hiszen ilyenkor a fájdalom nagyjából két héten belül megszűnik. A krónikus fájdalom viszont minimum három hónapig tart, mely idő alatt befolyásolja az életmódot, sok esetben az alvást is. A fájdalomtól a betegek gyakran már aludni sem tudnak.

Léteznek olyan nyújtógyakorlatok, melyek segítségével enyhíteni lehet a kínzó tüneteket. Ezeket mindenképpen érdemes kipróbálni az orvosi vizsgálat előtt. Ha jól csinálod a feladatokat, a gyógyulás már napokon belül jelentkezhet.

Így nyújtsd a mellkasi-és hátizmaidat!

Fogj egy seprűnyelet-vagy bármilyen hosszabb tárgyat- melyet a két végénél tarts a lapockáid magasságában a hátad mögött. Miután felvetted ezt a pozíciót lassan fordítsd a törzsedet jobbra, majd balra. Ezeket a mozdulatokat ismételt meg minimum 20-szor egymás után, napi két alkalommal.

Így mozgasd át a vállízületeidet!

Az imént már használt seprűnyelet tartsd két kézzel a fejed felett, ezután lassan döntsd a törzsed óvatosan nyújtózkodva jobbra, majd balra is. Ezen mozdulatok után vidd a rudat vállmagasságba a mellkasod elé és fordulj el mindkét oldalra. Ezt a mozdulatsort is érdemes többször megismételni.

A nyaki izmok nyújtása

Nyúlj át a fejed felett és tedd a bal kezedet a jobb füledre. Óvatosan közelítsd a fejedet a válladhoz, de figyelj arra, hogy ne erőltesd meg nagyon a nyakadat. Egy-egy pillanatra lazítsd el a fejedet, majd ismét gyakorolj rá nyomást. Ezt a mozdulatot végezd el jobb kéz-bal fül kombinációban is.

Értékelje ezt a cikket!
Összesen: 1 Átlag: 5
Megosztás: Share on FacebookPin on PinterestShare on Google+Email this to someonePrint this page

Szólj hozzá!