A házi csokoládé – Házi praktikák III.

Sorozatunk következő szereplője a csokoládé. Sok édesszájúnak összefuthat most a nyál a szájában a házi csoki hallatán. Ezt az igazán kedvelt finomságot mutatjuk most be, hogyan is lehet elkészíteni otthon.

Csokoládét azonban nem csupán íze miatt érdemes enni, mivel antioxidánsok találhatóak benne, melynek következtében lassítja az öregedési folyamatokat. Jó közérzetet biztosít, csökkenti a depressziót, illetve növeli a stressztűrő képességet. Vizsgák előtt is azért hasznos fogyasztani, mivel javítja a koncentrációt és a memóriát. Étvágy-csökkentő hatása miatt fogyókúrázóknak is ideális lehet, de természetesen csak kis mennyiségben. Nem véletlen az sem, hogy sok hidratáló krém alapanyagai között fellelhető alapanyag, hiszen ápolja és védi a bőrt.


Kezdjük is a hozzávalókkal:

– 0,5 kg tejpor

– 50 g kakaópor

– 400 g cukor

– 1,5 dl víz

– 100 g vaj vagy margarin

– vaj vagy margarin az edény kikenéséhez

– ha bolondítani szeretnénk, akkor dió, mogyoró, aszalt gyümölcs vagy bármi, amit el tudunk képzelni a csokoládénkba

Elkészítés:

Ha minden megvan, hozzá is kezdhetünk a csokoládégyártásnak. Első lépésként kikenjük vajjal vagy margarinnal az edényt, amibe a csokit önteni szeretnénk majd. A tejport és a kakaót jól szitáljuk át, hogy ne legyen véletlenül se csomós. Ezután a vízzel a cukrot folyamatos kavarás mellett sűrű sziruppá főzzük. Amikor ez megvan, a kakaót és a tejport lassan kanalanként elkeverjük benne. Miután a massza teljesen csomómentessé vált, beletesszük a vajat vagy margarint, és azt is elkeverjük benne. Ezután rakhatunk bele bármit, ami szem szájnak ingere egy csokoládéban. Szórhatunk bele diót vagy mogyorót, bármilyen aszalt gyümölccsel feldobhatjuk, de akár így natúr formában is igazi ínyenc falat. Ha benne van minden, amit szeretnénk, vegyük elő az elején kivajazott tálat, és öntsük bele az egész masszát.

Várjuk meg, amíg szoba-hőmérsékletűre le nem hűl, majd tegyük a hűtőbe vagy egy igazán hűvös helyre, hogy még jobban megszilárduljon a csokink. Miután megkeményedett felszeletelhetjük, és már fogyaszthatjuk is.

Fogyókúrázóknak, cukorbetegeknek sem kell lemondaniuk erről a finomságról, hiszen a cukor helyettesíthető édesítőszerrel például, vagy akár fruktózzal, mely ugye sokkal erősebben édesít, tehát kevesebbre van belőle szükség. Olajos magvak helyett pedig feldobhatják a házi csokit reszelt citrom- vagy narancshéjjal, melyek nem hizlalnak pluszban.

Értékelje ezt a cikket!
Összesen: 1 Átlag: 5
Megosztás: Share on FacebookPin on PinterestShare on Google+Email this to someonePrint this page

Szólj hozzá!